Arkadkänsla

Jag har insett att jag nått punkten nu där saker börjar falla på plats i vardagen här och jag börjar komma in i en rutin lite grann. Detta betyder dock att det är lite mindre spännande att skriva om ALLT som jag gjort hittills.
Men igår gjorde jag i alla fall något som är värt att skriva några rader om.

Efter skolan igår hade vi planer på att åka in till Gifus stadskärna och utforska lite grann. Men på grund av tiden och hur kallt det var så blev vi lite avtända på den idéen. Något ville vi dock hitta på så efter lite dividerande så bestämde vi oss för att bege oss till en stor byggnad som vi var ganska säkra på att det var en arkadhall.
När vi kom fram (efter ca 10 minuters snabb cykling) visade det sig att vi hade haft helt rätt! Så igår spenderades ca 3 timmar av kvällen med att spela arkadspel, dricka suspekta drickor och ägna sig åt ofrivillig passiv rökning.
Det som spelades flitigast för min del var olika fightingspel med massa karaktärer med sjuka frisyrer och enorma ögon, speciellt ett spel där jag var rätt bra om man jämförde med mina residenskamrater, jag spelade mot Nico och Jonas och efter 13 rundor stod det 12-1 till mig vilket kändes rätt okej för mig.
Senare testade jag även Tekken 6, två bilspel, virtua tennis 3, ett mecha-spel som jag verkligen inte fick grepp om som gick ut på att spela team deathmatch, men där kontrollerna var väldigt luriga. Ett annat mecha-spel jag testade var kul, men dessvärre fattade jag noll av valen jag fick göra innan jag spelade, så jag fick bara köra en övningsbana.
Ett spel jag inte testade (för jag redan hade spenderat rätt mycket pengar) var ett spel med stora mechas som spöade skiten ur varandra i en enorm stad. Det fanns åtta kabinetter till det spelet och de såg väldigt futuriska ut, med massa neon och en design som påmminde om något hämtat ur någon klinisk Sci-Fi-film. Dessa kabinetter är dessutom som hyttar man går in i och sitter och med en böjd skärm som omsluter en, så det måste prövas någon gång.

Dennis och Jonas blev helt besatta av ett bilspel som fanns precis bredvid de stora mecha-kabinetterna och Nico gillade verkligen Tekken 6.
När klockan blev halv tio insåg vi att vi kanske måste åka hem och göra lite läxor och äta lite, så sagt och gjort, men vi kom även fram till att det kan nog bli en och annan eftermiddag i arkadhallen om man inte har något annat för sig.

Min plan var igår egentligen att ta lite bilder, men när jag väl var på arkadhallen glömdes det helt bort.
Sådär, jag hoppas ni ursäktar att detta var ett ganska slarvigt skrivet och inte så långt inlägg.

Kommentarer
Postat av: Malin

hörru axel, vi välkomnar ett lite kortare inlägg mes öppna armar! =P

Låter som du har de nice iaf =)

/slaktarn!

2010-04-15 @ 17:15:58
Postat av: Das Daniel

sluta glöm kameran!



Sen saknar jag som sagt våldsskildringar och sexscener. Blir lite tunt på action annars..=)

2010-04-20 @ 17:05:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0