Nagoya och helgen i övrigt.

Så i fredags begav vi oss till Nagoya (Japans tredje största stad som ligger ca 45 minuters resa från skolan) där vi hade för avseende att köpa skolböcker men i övrigt uppföra oss ganska dekadent.
Efter att vi ätit på subway tillsammans med Gabriella och Mimmi så lämnade vi flickorna åt deras öde och gick för att leta upp skolböckerna vi skulle köpa.
När vi var i bokhandeln och letade efter våra "Minna no nihongo" så hittade vi en svensk ordlista, vilket var rätt kul, men det var ännu roligare att vi till Nicos förtret inte hittade en italiensk.

När vi köpt våra böcker så ringde Dennis sina vänner och fick beskedet de inte skulle dyka upp än på ca 40 minuter, det hade vi dock inget emot för vi hade precis hittat en arkadhall som var tvungen att utforskas.
Ett av de roligare spelen i hallen var ett silent hill ljuspistol-spel som jag och dennis spelade, tyvärr var jag ganska dålig på det.

Efter en stund gick vi ut och mötte upp med Dennis kompis Patrik och två tjejer som jag tror var Yuuka och Mai, men jag är inte helt säker.
Tjejerna gick in på ID-club (hemsida: http://www.idcafe.info/) som vi skulle till: Dennis ville dock dricka lite alkohol innan vi gick in för han hade för sig att det var dyrt på klubben. Så vi gick och köpte varsin färdigblandad grog på 8 % som smakade ganska illa, tror det var sake blandat med citronläsk, men utan vidare kvalitet på någon av ingredienserna. Efter vi druckit upp så gick vi till ID och skulle gå in och alla blev insläppta utom Jonas som är 19 och åldersgränsen är 20. Så alla vi gick ut igen och vakterna bad oss att vänta lite. Efter någon minut dök det upp en väldigt läskig amerikan som såg ut som en extremt solbränd variant av sångaren i scooter, han frågade om varför Jonas var i japan och om han skulle fylla 20 snart. Efter att ha fått lite svar släppte han in min kära granne och vi gick ner och låste in våra grejer i ett skåp i källaren.

Vi började med att undersöka första våningen som var inriktad på att spela ska och liknande... enligt hemsida i alla fall, men det kändes som det mest strömmade hiphop ur högtalarna där. Tredje våning var faktiskt avsedd för just hiphop så där var jag inte så mycket heller, utan det fick bli våning två där de spelades en del techno, lite trance och ganska mycket remixer på kända skräplåtar från västerlandet.
Våningen bestod egentligen bara av ett inte allt för stort dansgolv och en stor bar. Det fanns dock något särskilde den här klubben från alla jag varit på innan (vilket i och för sig inte är så många) och det var att det fanns fyra små upphöjningar i hörnen runt dansgolvet där det alltid var mer eller mindre profeffionella dansöser som dansade runt där.
Ett par som blev en publikfavorit var två tjejer i maskeradmasker och som satt ihop med ett par handbojor, den japanska av de två hade även en hästpiska med sig. När dessa två flickor ålade runt på ett av podierna såg man hur dansgolvets aktivitet drog sig åt vänster där de var.
Jag blev aldrig påverkad nog att ge mig ut på dansgolvet utan gick runt tillsammans med Jonas och Nico och pratade med folk, och efter ett tag träffade vi ett par japaner som gillade bra musik som vi pratade med en lång stund. Under tiden vi samspråkade med dessa två japanska metalheads så kom en dansös och henns vän (som i alla fall den här kvällen inte jobbade på klubben) fram och började prata med mig och Jonas och efter en stund så lyckades dansösen välta ett helt glas med wiskey och cola över mig. Man såg nästan paniken i hennes ögon över detta, medan jag mest skrattade åt det eftersom det känns som jag alltid får alkoholhaltiga drycker hälda över mig när jag ute. Dansösen bad om ursäkt ungefär 10 000 gånger medan hon sprang till baren och hämtade våtservetter som hon sen började troka mina byxor och min arm med, medan hon bad om ursäkt ungefär 100 000 gånger till. När hon hade bett om ursäkt lite till gav hon mig en puss på varje kind och ville ha en tillbaka på ena kinden så det fick hon, och först då tror jag hon började känna att jag var okej med att få sprit över mig. För att vara helt ärlig var det rätt skönt att få iskall cola och wiskey över sig för det var rejält varmt på klubben.

Efter incidenten med dansösen så fortsatte vi prata med killarna som gillade ungefär samma musik som vi, och de beslöt sig för att vi skulle följa med dem på irländsk pub och dricka guinness. Efter viss förvirring fick med alla som tydligen hörde hemma med oss (vilket var mycket mycket fler än jag hade fattat inne på klubben) och började gå med de två killarna. Det visade sig rätt snabbt att de inte visste exakt vart vi vart pubben låg, men efter ca en kvarts vandring hittade vi den till slut. Det var inte helt billigt med guinness där, det kostade 900 yen per glas, så när Jag, Dennis och Jonas delat på det glas som dennis köpte så gick vi istället ca 4 meter till till en izakaya, som är en liten resturang där man äter och dricker mycket och billig. Så där satt vi sen från klockan 01:30 eller så tills klockan blev ungefär kvart över fem ochsamspråkade, det visade sig att gruppen med folk som var där var rätt internationell, vi var svenskar, italienare, japaner, koreaner, kineser, mexikaner och en kille som var invandrad från vietnam till australien. Vi hade väldigt trevligt och det åt och dracks mycket... jag drack dock ingen alkohol efter guinnessen. Så jag var helt nykter när vi kom hem vid 08:00 på morgonen.

På lördagen spelade jag mest heroes och tog det lugnt och på söndagen pluggade jag mestadels.

jag hade egentligen tänkt skriva om min utflykt i måndags morgon i det här inlägget med men jag måste göra lite läxa och så nu så ni får hålla ut!
Kom igen och kommentera lite mer nu med (tänker tjata om detta, ja).

Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag får väl kommentera då. Tycker det låter som du har oförskämt trevligt! Och eftersom mamma som vanligt är helt realistisk och tror att jag nog kanske är den som löper mest risk att bli alkoholist, eftersom pappa också var nykterist, och så gick det utför efter 25, så verkar det som om du kan roa dig på detta sätt hur mycket du vill! ( "Jag är inte så orolig för Axel"). Du får skypprata med oss någon dag, när vi startat webbkameran. KRAM

2010-04-21 @ 08:14:51
Postat av: Peter

Det va ju nästan en sexskildring där iaf ;) Nu är det bara lite våld som saknas med, men det tror jag allt att du ska kunna ordna ;P

2010-04-21 @ 09:59:04
Postat av: Das Daniel

Skulle vilja ha en utförligare beskrivning av dessa dansöser, vad hade de på sig? Hur rörde de sig? Vad gav de varandra för blickar? Hur stora vad tuttarna? förstår att det är lätt att missa sådanna saker när man skriver, men fan ta dig om du glömt eller missa lägga sådant på minnet..=)..och åter igen.. vart är bilderna. =)



Annars verkar du ha det bra, lite för bra..=)

2010-04-21 @ 12:26:42
Postat av: Snoffsan

Klubblivet i Japan verkar ju vara aktivt i alla fall :D



Jag tycker du lägger upp väldigt goa bilder också.



Precis som du skrev till en av dem, visste jag inte förrän nu att jag gärna åker till en liten landsbygdsstad i Japan vid tillfälle ;)

2010-04-21 @ 14:01:12
URL: http://suregnig.wordpress.com
Postat av: Axel

Lotta: I det här landet och med de här vännerna så tror jag nog att jag löper större risk än du ;)

Nej jag drack inte så mycket i fredags... bara 4-5 öl/drinkar.



Peter: Klart jag kommer kunna ordna, ge mig lite tid bara!



Andersson: Jag tänkte att vi kan ta det över msn då jag inte vill befläcka min blogg genom att du tillfredsställer dig själv till den.



Ulrika: Nej, man vet faktiskt inte det innan man cyklat runt i en sån här stad och sett alla krokiga gubbar och gummor på risfälten :)

2010-04-21 @ 18:16:57
Postat av: Nathalie

Låter som om du har det rätt bra, det förtjänar du väl din j*vel... :-P

2010-04-21 @ 21:10:57
Postat av: Axel

Jag får intrycket av att du inte är direkt lycklig över att vara i sverige och på elmo natta... för jag tycker mig hinta en liten portion avundsjuka i ditt uttalande ;)

2010-04-22 @ 03:14:21
Postat av: Mamma

LETA UPP andra vänner ! Nej, nej skämtar bara, jag tycker också att det låter som att du har det görskoj. Fortsätt med det! Men ÄR du bäst i klassen också?

2010-04-22 @ 06:02:47
Postat av: Nathalie

Vad menar du - jag är överlycklig över att vara här... Tänker inte på något annat än hur kul det är att vara här! :-P Haha - jo lite avundsjuk är man ju, jag vet ju vad jag går misste om liksom. Men ärligt så förtjänar du det och jag kommer förhoppningsvis inte behöva stå ut här så länge.

2010-04-22 @ 16:46:21
Postat av: Linn

<3

2010-04-22 @ 17:03:06
Postat av: Marcus

Låter som att du njuter av alla möjliga typer av superawsome! Ha det gött! så ska jag återgå till min jätteroliga 8-dagars arbetsvecka... Tjillivippen! ;P

2010-04-23 @ 11:46:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0