Oooops!

Insåg precis att det visst var lite längre sen jag skrev än jag trodde!

Men det händer ganska lite på den här sidan klotet för tillfället.
Igår var dock en smula händelserik. Jag och Nico åkte från vårat kära Chayashinden till Gifu-eki (station) vid 09:00 på morgonen. På stationen mötte vi upp med två svenska tjejer som heter Sandra och Rebecca och begav oss mot Nagoya. Vi följde med flickorna till en tatuerings-studio där som jag ville veta var den låg. Efter jag suttit och tittat igenom alla pärmar jag kunde hitta så kände jag mig klar och jag och Nico begav oss ut i en för oss okänd del av Nagoya. Stadsdelen heter Akamon om jag inte missminner mig, och är helt full av mat, affärer och underhållning så vi spenderade åtskilliga timmar till att se oss omkring.

Tanken var att vi skulle stannat i Nagoya och haft en utekväll, men jag var rätt trött, svettig och allmänt gnällig när klockan närmade sig 18. Så vi bestämde oss för att åka tillbaka till Gifu och följa med Dennis och Jonas till Second Room.
Sen följde en en natt av MYCKET japanska-prat och en lagom mängd alkohol. Vid 04:40 eller så kände vi att det var dags att åka hem så vi tog en taxi och var hemma runt 05, då hade jag tänkt sova efter lite tid vid datorn. Sömnen fick dock vänta för vid 05:20 eller så knackade Dennis på och undrade om jag vill hänga med ut, vilket jag ville så vi gick ut och satte oss på vår lilla väg brevid skolan och tittade ut över risfälten, husen och bergen. Vi satt och pratade lite skit medans Dennis spelade lite gitarr. Så runt 06:30 gick jag äntligen och la mig.
Tyvärr blev min sömn uppstyckad av att Jonas hade full som han var ställt sitt alarm på datorn på 08:00 och vridit på högsta volym. Vad än värre var, var att han vaknade inte av skitlåten generation wild med crashdiet, men jag som var på andra sidan väggen gjorde det.
Med lite hjälp av en kudde över huvudet lyckades jag dock somna om.. bara för att vakna klockan 10:20 av att alarmet fortfarande ringde, så jag bankade i väggen tills han vaknade och stängde av det.

Jag gick till slut upp vid 12:30 idag och har inte gort många knop sen dess.

Just det, jag köpte ju en CD i Nagoya med! The haunteds Versus med en bonus CD till.. var tvungen att ha den när jag hittade den :)
Over and out!

Kommentarer
Postat av: Marcus

First! Yooo äntligen fixat Skype dude! Saknar dig nästan så här mycket! ;P

http://blogs.sfweekly.com/shookdown/eodmhugging.jpg

2010-06-06 @ 16:10:15
Postat av: Nathalie

Låter trevligt - förutom det där med att vakna av någon annans alarm, det är inte alltför kul!

Har du bestämt dig för någon tatuering?

Låter som om du har det rätt bra - måste säga att jag är rätt avundsjuk...får fasen se till att komma iväg jag med snart alltså - annars kommer jag nog bli galen! :-)



Btw Marcus - fin bild :-)

2010-06-06 @ 19:48:33
Postat av: Daniel Andersson

Jag visste väll att denna bloggen skulle bli homoerotiskt.. män kan helt enkelt inte bara vara kompisar. =)

Du skaffade inte någon ny tatuering då? Har du planerat någon där nere i japan? låter som det..



jaja, kul att du har det bra i alla fall..



2010-06-06 @ 19:51:48
Postat av: Peter

Du är ju inte bäst på att lägga upp bilder fetis ;P Tycker att det vore dax för det med...

2010-06-11 @ 18:05:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0