Summering av senaste tiden

Ojojoj jag är dålig på det här med att blogga, men jag ska göra ett tappert försök att komma igång med lite mer regelbunda inlägg här.

Sen jag skrv sist så har jag hunnit med en eller två utekvällar och en konsert.

Utekvällarna har inte varit så speciella, men väldigt trevliga. Den senaste var i lördags då vi vid 18:30 lärde Nico de fina svenska traditionen förfest.
Vi lyssnade på musik, pratad och drack, precis som sig bör.
Vid klockan 21:06 om jag inte missminner mig åkte vi in mot Gifu, där vi gick till en kombini och köpte lite öl och färdigblandade groggar och gick och satte oss vid en basketplan som dennis hittat någon vecka tidigare.
På planen var det lite ungdomar som spelade, efter ett tag bestämde vi oss för att fråga om vi kunde vara med och det gick (såklart) bra, så sen flummade vi runt och kastade lite boll.
Pojkarna som spelade verkade om man såg till längden inte vara så gamla, de var nämligen ca 160 cm långa eller så. Jag gissade att de var max 15 år och tjejerna som var med dem trodde jag att de kanske var något år yngre till och med.
Det visade sig dock vara helt fel, åtminstone enligt den enda tjejen jag egentligen pratade med, hon var tydligen 21.

Efter att Jonas försvunnit (aka gick vilse när han skulle gå 100 meter rakt fram på en väg) och sen kommit tillbaka så begav vi oss till Second Room. Väl där mötte vi upp med Patrik och Karl-Axel, så det var nästan lika många svenskar som japaner på baren den aftonen. Natten som följde kan inte beskrivas som annat är riktigt riktigt lyckad! (även om Dennis försvann i ca 1 och en halv timma... tydligen hade han gått tillbaka till basketplanen och somnat där.)
Nattens nöjen bestod bland annat av att prata japanska (i den mån jag kan) prata politik (i den mån jag kan) med Karl-Axel och "ta sig en jävel" med Patrik.
När vi lämnade Second Room var klockan 05:40 eller nått sånt. Som avslutning spelade Dennis in mycket udda videos och vi åt frukost på donken (inte mitt beslut.)

Konserten jag var på var som de flesta vet Municipal Waste, men även Warbringer och Toxic Holocaust spelade.
Under denna kväll så fick jag en öl av gitarristen i MW, Headbangade och sjöng på scen med de tre thras-banden och ca 30 japaner.
Mindre behagliga upplevelser under denna afton var att jag fick en spräckt överläpp, blev oavsiktligt sparkad på strupen och rejält armbågad på näsan så jag blödde rätt ymmigt.
Allt som allt var det värt alla pengar, alla törnar och mer därtill.
Många den kvällen trodde att jag spelade i något av banden för att jag var västerländsk och skäggig, det var rätt kul.

I övrigt flyter vardagen på som vanligt.
Några positiva grejer är att kanjin börjar kännas mindre oöverkomlig nu och att jag idag skulle skriva en uppsats som jag verkligen bävade inför, men som gick gallant att när jag väl satt med den... kändes det som i alla fall, vi får väl se om läraren tycker samma sak.

Kommentera gärna mycket, jag blir mer peppad att skriva då.
// アクセル

Kommentarer
Postat av: Malin

woho! äntligen ett inlägg :D vi har väntat!

2010-05-17 @ 13:35:38
URL: http://mqlin.blogg.se/
Postat av: Axel

Glömde ju säga att sångaren i Municipal Waste gav mig en enligt mig mycket välförtjänt klapp på rumpan när jag gick ner från scenen ;P

2010-05-17 @ 15:22:13
Postat av: Peter

Fett nice! Va dom (MW) lika bra som på metaltown i somras eller?

2010-05-17 @ 15:56:42
Postat av: Axel

Skulle nog påstå att de var bättre! och fullare!

Kan ha varit så att jag bara kunde musiken bättre nu, men jag tror även deras fylla och japaner gjorde hela spelningen lite mer... slumpartad, vilket var väldigt kul. Men en sak ska sägas, japaner kan inte mosha :/

2010-05-17 @ 17:04:22
Postat av: Nathalie

Haha låter som en lite smågalen konsert - kul att du hade det bra iaf och att du fick dig lite specialbehandling av sångaren :-)

Skönt att det börjar kännas lite bättre med japanskan också!

Låter som om du har det hyffsat angenämt där borta!

2010-05-17 @ 18:09:01
Postat av: Das Daniel

Det var inte homoerotiska historier mellan dig och någon långhårig svettig sångare jag vill läsa om när jag skrev att jag saknade sex och våldsskildringar. Våldet börjar dock arta sig lite tycker jag. =) Keep up the good work!

2010-05-18 @ 18:51:44
Postat av: Marcus

Härligt att höra att allt är bra och att japanskakunskaperna rullar på i ett skönt tempo. Hoppas bara nu att Nico använder sina nya kunskaper till goda ting och inte... "With great power comes great..." osv ;)

håller med Daniel föresten. sex och våld = instawin!

Du har ju ändå nämnt två av dom tre Bna, Blod och Böl (sen du åkte så har vi i Sverige numera börjat stava öl med ett tyst B i början) Men vad hände med Bukkaken?! ;p

Ha det gött gubben!

2010-05-19 @ 06:59:59
Postat av: Tiger

Härligt att höra att allt är bra och att japanskakunskaperna rullar på i ett skönt tempo. Hoppas bara nu att Nico använder sina nya kunskaper till goda ting och inte... "With great power comes great..." osv ;)

håller med Daniel föresten. sex och våld = instawin!

Du har ju ändå nämnt två av dom tre Bna, Blod och Böl (sen du åkte så har vi i Sverige numera börjat stava öl med ett tyst B i början) Men vad hände med Bukkaken?! ;p

Ha det gött gubben!

2010-05-19 @ 07:03:50
Postat av: Tiger

Härligt att höra att allt är bra och att japanskakunskaperna rullar på i ett skönt tempo. Hoppas bara nu att Nico använder sina nya kunskaper till goda ting och inte... "With great power comes great..." osv ;)

håller med Daniel föresten. sex och våld = instawin!

Du har ju ändå nämnt två av dom tre Bna, Blod och Böl (sen du åkte så har vi i Sverige numera börjat stava öl med ett tyst B i början) Men vad hände med Bukkaken?! ;p

Ha det gött gubben!

2010-05-19 @ 07:05:02
Postat av: Daniel Andersson

Måste säga att utan våld och sex står sig denna bloggen rätt dåligt som andra bloggar som guesshermuff och isshefilty. hoppas på bättring..=)

2010-05-19 @ 17:29:47
Postat av: Peter

Låter som en riktigt awesome spelning ja! Jag håller med övriga här, mer sex och våld efterlyses! Eller så kan du påbörja något elakt experiment som du kan rapportera om, en följetång hade ju varit fint ;P

2010-05-20 @ 15:45:09
Postat av: Axel

Jag kan glädja er att det börjat ta sig lite på våld-sidan! Idag utsatte jag, Dennis och Nico tre stackars japaner för tortyr som skulle få vilken normal människa som helst att vilja dö... vi sjöng karaoke i en liten bar här i närheten :D

2010-05-20 @ 20:24:15
Postat av: Peter

Jag tycker det är lite dåligt på bloggfronten just nu... Dessutom vägrar du ju lägga upp bilder också.. nåt kan du väl göra iaf?

2010-05-30 @ 15:39:09
Postat av: Linn

Du är den sämsta bloggaren i VÄRLDEN axel!!

2010-06-01 @ 17:00:54
Postat av: Peter

Linn: WORD!!!



Btw axel så vet vi nu varför "Down" beter sig/pratar så konstigt, det för att han har "Downs" syndrom ;D

2010-06-01 @ 21:37:50
Postat av: Axel

Ja jag är inte så bra på det här :P



Haha klart men borde det inte vara Dauns syndrom?

2010-06-06 @ 10:13:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0