Vardag

Den senaste veckan har gått till stor del på rutin här i Japanland, det har varit skola fram till och med i förrgår. Igår inledde jag golden week med att vakna efter ca fyra timmars sömn och ge mig ut för att cykla till Yamada denki där jag köpte metal gear solid: peace walker... det var ju omöjligt att motstå som ni alla förstår. Spelet kostade i alla fall bara 4444 Yen (ca 360 kr). Senare igår så spelade vi heroes 3 mot varandra och åt massa onyttigheter, detta resulterade i ett väldigt stökigt rum för min del som jag ska städa och plocka i ordning i under dagen, idag blir det även att lite grammatik och plugga lite kanji.
Imorgon ska jag upp tidigt och åka till Nagoya och sen vidare mot Osaka, väl där ska vi gå vilse en stund medan vi försöker hitta vårat kapselhotell. När vi väl kommit är planen att utforska staden lite och senare på kvällen hitta en klub vid namn Rock Rock som är smått (ö)känd bland folk som gillar hårdrock och metal i det här landet.

På söndag är min plan att nörda mig rejält och åka till Lab 1 naba (tror jag adressen var) och vara med på en q&a om metal gear solid peace walker och sen med en hel del tur även kanske få mitt spel signerat av Hideo Kojima himself! :D

I övrigt vet jag inte vad helgen kommer  bjuda på men jag är rätt säker på att jag har mer att berätta och mycket bilder att visa när jag kommer tillbaka till Gifu på tisdag.
Hoppas ni alla har det bra där hemma, själv har jag det otroligt bra och stormtrivs även om jag längtar efter er ganska mycket (utom dig Andersson, det är bara skönt att inte behöva se dig ;) )

Kommentarer
Postat av: Das Daniel

Glöm nu för helvete inte kamran.. =)

2010-04-30 @ 11:41:49
Postat av: Lotta

Som du vet längtar vi efter dig också. Men gud var det låter som att du har det bra!!! Dammsugning ihop med febrig Hjalmar känns..lite blekt, i jämförelse. (Även om Hjalmar och Kerstin alltid är det bästa sällskap som finns...nästan alltid.) kram från oss

2010-04-30 @ 11:41:51
Postat av: Das Daniel

Låter jätte bra att du trivs i japan, kul för både dig och oss andra som är kvar i Sverige. Sen du lämnat landet har naturen börjat återhämta sig och doften av sopor som förut låg som ett täcke över Svea Rike börjat försvinna. Jag har fått många frågor på hur länge du kan förväntas vara borta och framför allt när du åker igen. Tror du man kan få en kommentar på det? Folk är oroliga att du snart kommer hem för att stanna?

2010-04-30 @ 12:05:50
Postat av: Nathalie

Åh kapselhotell - det verkar lite spännande...eller tja, mest trångt kanske - men definitivt annorlunda!

Hoppas du får träffa på herr Kojima!

Ha en riktigt fin helg!

2010-04-30 @ 15:49:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0