"It can´t rain all the time"

Så regnperioden började tydligen i förrgår, och fortsatte storstilat igår, för att idag ta en högst oväntad paus och göra plats för strålande sol och fuktig värme!

Tänkte börja med en snabb recap av helgen. I fredags var jag, Dennis och Nico på Iron man 2 som äntligen hade premiär här då. Det var en trevlig film med lagom humor och action, och alldeles lagom trevligt skådespeleri... den var rätt lagom mao, men på lagom bra sätt. Järnmannen 2 var dock inte lika bra som ettan enligt mig, men fullgod underhållning en fredag.
Dagen efter vid klockan 09~ish så kom Yu-chan och hämtade upp oss med sin bil (vilket visade sig vara en van transformerad till en lite husbil med kylskåp, TV soffor och hela köret) och vi begav oss av mot Nagashima Spa Land som är ett massivt underhållningsområde med vattenpark, nöjespark, outlet mall, hotell och självklart spa. Vi koncentrerade oss dock på nöjesfältet, där det fanns uppemot 10 bergochdalbanor (om man är ganska frikostig med sin definition av bergochbandalor.) den största banan de har där är Steel Dragon 2000 som är världens längsta, och med ett back-krön som är över 100 meter upp i lufeten, den är över 2 km lång om jag minns rätt och har en topphastighet på 153 km i timmen.
Så lördagen spenderades med att åka massa saker, prata och äta god (rätt dyr) mat.
På söndagen hände inget alls mer än plugg och slöande.

Idag har jag som ni kan se på bilddagboken träffat en söt lite groda. Köpt mig en mobiltelefon och ätit den godaste och dyraste sushin jag någonsin ätit!

Kommentera och fråga nu!

Kommentarer
Postat av: Daniel Andersson

För oss som inte har kvar din bilddagbok då? Vart tog länken vägen? ska jag behöva anstränga mig och titta på gamla poster? Kan väll ändå inte vara meningen... =)

2010-06-16 @ 22:18:32
Postat av: Anonym

Jo, det blir ditt straff för att du är du! :)

2010-06-17 @ 00:57:20
Postat av: Daniel Andersson

Hittat det nu i alla fall, fast jag tänker tjura över detta ett par månader..=)

2010-06-17 @ 22:17:03
Postat av: Daniel Andersson

Där ser du vad som händer när man inte lägger ut länkarna.. folk slutar kommentera..=)

2010-06-30 @ 21:39:09
Postat av: Axel

Och jag slutar skriva :P

2010-07-07 @ 12:01:01
Postat av: Snoffsan

Där skulle vi velat vara med, jag och barnen!!

Vi har åkt allt härhemma hur många gånger som helst

2010-07-07 @ 22:03:51
URL: http://suregnig.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0